Usługi sprzątające szyte na miarę – jak dopasować ofertę do wielkości i specyfiki biura?

0
357
5/5 - (1 vote)

Porządek w biurze ma znaczenie nie tylko ze względów estetycznych. Utrzymywanie czystości na jego obszarze wpływa na komfort, samopoczucie i zdrowie pracowników, a tym samym również ich wydajność i efektywność. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że czyste i uporządkowane biuro robi dużo lepsze wrażenie na klientach czy kontrahentach. Aby jednak usługi związane ze sprzątaniem były skuteczne, należy dopasować je do indywidualnych potrzeb. Przy wyborze takiej oferty warto zwrócić uwagę szczególnie na wielkość i specyfikę biura.

Specyfika przestrzeni biurowej

Usługi sprzątające powinny być optymalnie dostosowane do potrzeb danej przestrzeni biurowej. Istotne jest zarówno zapotrzebowanie poszczególnych pomieszczeń, jak i dzienne obciążenie konkretnych stref. Wymogi higieniczne mogą znacząco się różnić w poszczególnych biurach, chociażby ze względu na ilość przebywających w nich osób. Istotne znaczenie ma też specyfika branży, w której funkcjonuje dana firma. Niektóre sektory mogą być bardziej wymagające pod względem częstotliwości sprzątania części wspólnych, sal konferencyjnych, magazynów czy zapleczy. Dotyczy to chociażby biur przedsiębiorstw zajmujących się handlem, gastronomią czy produkcją, ze względu na potencjalnie zwiększone ryzyko przenoszenia zanieczyszczeń. Każda przestrzeń wymaga umiejętnego dopasowania zakresu usług pod tym kątem.

Wpływ wielkości biura

Wpływ na odpowiednią organizację procesów związanych ze sprzątaniem ma również wielkość biura. W przypadku stosunkowo niewielkich metrażowo przestrzeni, wystarczającym rozwiązaniem jest zwykle codzienne odkurzanie, opróżnianie koszów na śmieci oraz czyszczenie ewentualnych powierzchni roboczych. Wymagania są zdecydowanie większe dla dużych biurowców, obejmujących nierzadko nawet kilkupiętrowe powierzchnie. W zakres prac wchodzi wówczas również pielęgnacja podłóg i mycie wykładzin, a także czyszczenie okien. W takim przypadku konieczne jest nie tylko zaangażowanie większej liczby pracowników, ale też zastosowanie bardziej zaawansowanych środków czystości czy specjalistycznych narzędzi.

Odpowiedni sprzęt i środki czystości

Aby sprzątanie biur było efektywne i dobrze zorganizowane, musi być realizowane przy użyciu odpowiednich rozwiązań. W przestrzeniach mniej wymagających z reguły wystarczy zastosowanie standardowego sprzętu, który jest cichy i łatwy w użyciu. W biurach wielkopowierzchniowych takie urządzenia mogą nie wystarczyć, dlatego firmy sprzątające korzystają z bardziej zaawansowanych maszyn do mycia i odkurzania. Ich dużą zaletą jest szybkość i skuteczność pracy przy zachowaniu najwyższych standardów higienicznych. Istotne znaczenie ma też dobór odpowiednich środków czystości, które trzeba dopasować do rodzaju biura. W wielu przestrzeniach konieczne jest ograniczenie kontaktu z chemikaliami, co wymaga zastosowania preparatów bardziej ekologicznych i bezpiecznych dla pracowników. Z bezpiecznych rozwiązań korzysta chociażby Megamini, czyli doświadczona firma sprzątająca biura. Miejscem jej działalności jest Gdańsk, a na stronie https://www.megamini.pl dostępne są wszystkie szczegóły dotyczące usług.

Skuteczna organizacja prac i harmonogram sprzątania

Usługi sprzątające w biurze powinny być dobrze zorganizowane, na co wpływają chociażby godziny robocze firmy czy liczba zatrudnianych pracowników. W wielu przypadkach harmonogram prac można zaplanować w taki sposób, aby nie zakłócał on codziennego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Firmy coraz częściej decydują się na zlecanie usług sprzątania poza godzinami roboczymi, kiedy przestrzeń jest pusta i cały proces może się odbywać bez komplikacji. Duże znaczenie ma przy tym elastyczność zatrudnionych specjalistów, którzy będą w stanie przeprowadzić niezbędne działania również w weekendy. Warto jednak pamiętać, że harmonogram sprzątania biura zawsze powinien być dobrze zaplanowany.  Dotyczy to również uwzględnienia odpowiedniej częstotliwości czyszczenia poszczególnych stref. Niektóre przestrzenie mogą bowiem wymagać częstszego sprzątania, np. kuchnie i toalety przynależące do biura.

Inne wpisy na ten temat:  Jak wybrać idealny plecak do samolotu? 4 wskazówki